Διατροφικά tips για τις ημέρες των εορτών

Οι ημέρες των εορτών ήρθαν, φυσικά μαζί τους είναι πολύ πιθανόν να ήρθε και το άγχος γύρω από τα εδέσματα που πολύ ωραία στολίζουν το τραπέζι μας, αλλά και η συμπεριφορά μας γύρω από τις τροφές αυτών των ημερών. Παραδοσιακά γλυκά φαγητά, που κάνουν την εμφάνιση τους μία φορά τον χρόνο και αυτό είναι αρκετό ώστε να μην μας πιάνει πανικός και άγχος.

Η εταιρία μας έχει φροντίσει να σας δώσει μερικά ‘’τιπς’’ για τις εορταστικές αυτές μέρες, το μόνο που χρειάζεστε είναι ηρεμία, να αδράξετε την κάθε σας μέρα, πολλή αγάπη,  χαλάρωση, να περάσετε όμορφα και εμπιστοσύνη στο διαιτολογικό μας τμήμα.

Η διατροφή είναι παντού γύρω μας, αποτελεί στάση ζωής και τον τρόπο σκέψης  που έχει ο καθένας από εμάς γύρω από το φαγητό, σε καμία των περιπτώσεων ΔΕΝ συνοδεύεται με αυστηρούς περιορισμούς και αυστηρά μονολιθικά πρωτόκολλα.

Πάμε να δούμε μαζί διάφορα διατροφικά τεχνάσματα για τις γιορτινές αυτές ημέρες:

  1. Η λογική όλα η τίποτα σε κάθε τομέα της ζωής μας έχει πολύ πιθανό αρνητικά αποτελέσματα, έτσι λοιπόν και με τα εορταστικά γλυκά για τα απολαύσουμε δεν χρειάζεται να φάμε ότι γλυκό βρίσκεται πάνω στο τραπέζι η να μην φάμε καθόλου. Σε αυτήν την περίπτωση η θέσπιση ορίων είναι σημαντική και τι εννοούμε με τα όρια? Αντί να γίνει υπερκατανάλωση για παράδειγμα στα γλυκά του χριστουγεννιάτικού τραπεζιού και να μην τα απολαύσετε και να νιώσετε δυσφορία μετά από αυτήν την συμπεριφορά σας, αρκεί η κατανάλωση 2 τεμαχίων από το αγαπημένο σας γλυκό μαζί με μια κούπα καφέ και ακόμα καλύτερα με κάποιο φρούτο.
  2. Σε περίπτωση που δεν έχετε αυτοέλεγχο είναι πολύ σημαντικό να μην βρίσκονται σε κοινή θέα όλα τα γλυκά και να κάνουν την ΄΄εμφάνιση’’ τους πχ όταν έρχεται κάποιος καλεσμένος.
  3. Μικρά και συχνά γεύματα είναι η λύση. Με αυτόν τον τρόπο είμαστε χορτάτοι και κρατάμε σε ισορροπία την γλυκόζη του αίματος μας η όποια σε φυσιολογικά πλαίσια έχει τιμή 70 με 110 στο περίπου.
  4. Τι συμβαίνει στο σώμα μας αν δεν τρώμε τακτικά ή τρώμε μετά από αρκετή ώρα? Και γιατί είναι τόσο σημαντικό? Το σώμα μας είναι έτσι ‘’φτιαγμένο’’ που χρειάζεται τροφή για να εκτελέσει οποιαδήποτε ενέργεια(να παράγει έργο δηλαδή) και συνεπώς να βρίσκετε στην ζωή. Σε περίπτωση που εμείς ξεχάσουμε να το ταΐσουμε λόγω της δύσκολης καθημερινότητας μας παθαίνουμε υπογλυκαιμία(>70 mg/dlγλυκόζη) η κατάσταση αυτή οδηγεί στον άνθρωπο την ανάγκη να αναζητά τροφή για να επιβιώσει, και προφανώς η τροφή αυτή δεν είναι θρεπτική θέλει κυρίως ζάχαρη=γλυκόζη τροφές πλούσιες σε ζάχαρη. Και είναι κακό αυτό? Ναι τρώγοντας λοιπόν τροφές πλούσιες σε ζάχαρη (γλυκά, απλοί υδατάνθρακες) θα εκτοξευθεί η γλυκόζη του αίματος δηλαδή θα ανέβει πολύ γρήγορα και αυτό έχει ως συνέπεια το πάγκρεας να δουλέψει ‘’σκληρά’’ για να εκκρίνει την κατάλληλη ποσότητα ινσουλίνης και πιο συγκεκριμένα μεγαλύτερη ποσότητα η οποία με την σειρά της θα ρίξει πάλι την γλυκόζη του αίματος και μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα ξανά έρχεται η πείνα και γίνεται εναπόθεση λίπους σε οτιδήποτε καταναλώσουμε για να το κρατήσει ως ενέργεια το σώμα σε περίπτωση που δεν το ξανά ταΐσουμε(λόγος επιβίωσης με λίγα λόγια)
  5. Σωστή και επαρκής ενυδάτωση, το νερό είναι και αυτό πολύ σημαντικό καθώς συμβάλει στην μεταφορά και καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Στον εγκέφαλο οι ορμόνες που στέλνουν το μήνυμα της πείνας είναι ακριβώς δίπλα από τις ορμόνες της δίψας, επειδή ο οργανισμός είναι δύσκολο να αντιληφθεί την δίψα του μεγάλή πιθανότητα είναι να στέλνει το μήνυμα της πείνας ενώ στην πραγματικότητα να διψάει.
  6. Ποτέ δεν μένω νηστικός για να πάω σε γιορτινό τραπέζι νομίζοντας ότι με το να μην φάω δεν θα πάρω κιλά κιόλας. Αν το κάνετε αυτό θα συμβεί ότι είπαμε στο νούμερο 4 δεν το θέλουμε.
  7. Μην βάλετε στο μυαλό σας ότι αυτές τις γιορτινές μέρες θα φάτε ανεξέλεγκτα και πολύ γιατί αυτό θα κάνετε. Ο εγκέφαλος είναι ένα περίπλοκο όργανο και ότι εντολή του δώσετε αυτή θα πραγματοποιήσει ακόμα και αν η εντολή βρίσκετε στο υποσυνείδητο μας.

Τέλος η συμβουλή της διαιτολόγου :

’Προσωπικά θα σας έλεγα να δώσετε προσοχή στις υπόλοιπες 360 μέρες του χρόνου κι όχι σε αυτές των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς καθώς και να διώξετε αυτό το άγχος. Μεγαλύτερη σημασία έχει η διατροφή από τη Πρωτοχρονιά μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα & όχι από τα Χριστούγεννα μέχρι την Πρωτοχρονιά’’

Με εκτίμηση Gilli Diet!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email